• بازگشت به صفحه اصلی
  • zondag 9 december 2007

    عكس العمل جوانان ازره در توهين نامه ذره بين

    قساوت با چهره پنهان
    سمنگان اورگ
    نوشته داکترهمت فاریابی محقق وکارشناس امور سیاسی
    { گرفته شده از سایت( سمنگان اورگ
    مقاله قساوت با چهره پنهان، گزرونظری است برحرکت هزاره ستیزی وجریان، نفرت افکنان واتش افروزان عصرجدید افغانستان، این نوشته تحلیل وبررسی جامع و روشنگرانه است،از داکتر اکبر همت فاریابی درباره مقاله وتهدید نامه (عارف زره بین) نشر شده در سایت خاوران: عارف زره بین همانند هرشخص نفاق اندازدیگر هنوز مجهول ونقابدار است اما برچه خونینش که بر قلب وحد ت ملی فرو میرود شنا خته شده و نمایان است-اما سایت
    خاوران در سویدن توسط پوهاند رسول رهین مدریت و نشر می میگردد-- سمنگان اورگ
    قساوت با چهره پنهان نوشته داکتر (اکبرهمت فاریابی) سمنگان اورگ - 17 نظر

    نویسنده: رمضان خدادادی از سویس جمعه 18 آبان1386 ساعت: 22:28
    سلام حضوری میزبان گرامی ویب بلاگ و جناب اندیشمند دوکتور فاریابی ارجمند.
    نخست صمیمانه ترین تمنیات و احترامات خویش را حضور جناب دوکتور فاریابی گرامی تقدیم میدارم. بدون تردید ارزیابی و کنکاش خیلی عمیق و علمی، از اوضاع تاریخی هزاره ها داشته اید، و از اتخاذ موضع عدالت خواهانه تان تمام ملت های عدالت خواه کشور ما مطمنآ سپاسگذارند.
    در مورد ارزیابی گفتم شما واقعآ شخص مردمی، جامع ،جامعه شناس و بر خاسته از بتن جامعه افغانستان هستید، گفته های شما را نه من بلکه هر هزاره تأیید میکند. چون امروز مردم ما< هزاره ها > به دنبال هویت شان هستند، و درین ارتباط هر جوانی هزاره مطالعه و تحقیق میکند. من شخصآ تا دو سال قبل از هزاره چیزی نمیدانستم، اما فعلا از افتخارات کوشانیان تا مقاومت جانانه غرب کابل، توسط شهید بابه مزاری و فرزندانش اطلاعاتی کسب کردم.
    اما در ارتباط نوشته های < عارف ذره بین> باید گفت که چنین چرند های گرچه تحرکات را به همراه دارد، به ویژه روی افراد که مانند خود نویسنده شرارت پیشه اند، ولی اتخاذ چنین مو ضع های از جانب دشمنان مردم ما، ملت ما را بیشتر از پیش آگاه و بیدار میسازد. این ها کسانی هستند که از دریچه منطق نمیتوانند وارد شوند جز توطيه و شیطنت، اما سر انجام مردم ما ثابت قدم و استوار تر میشوند.
    یکبار دیگر از موضع گیری جناب شما قلبآ تشکر میکنم
    پست الکترونیک

    نویسنده: چنگیز تورانی شنبه 19 آبان1386 ساعت: 1:34
    این جنایت یقینا کار افغان ملتیها متحیدین آنها در دولت کرزی طالبان و گروه حکمتیار است ... ناسیونالیست ها هیچ حزب و یا گره را که مخالف آنها باشد تحمل نمیتوانند سید مصطفا کاظمی سخن گوی جبه متحید ملی بود بنابراین این حادثه اولین ضربه از طرف شوونيزم به جبه متحید ملی بود
    من روزهای را به یاد می آورم که درآن روزها سید مصطفا کاظمی ..... بر علیه ملیت ما دسیسه چینی میکرد دست آنها تا میرفق به خون ما آغشته بود
    کاظمی نوکر خود فورخته بود با تومانهای که بابت جاسوسی از آخوند های ايرانی گرفته بود توانست رای بخرد و به مجلس راه یابد
    کاظمی تا آخرین روز های عمر ننگین خود دست از افکار پلید خود بر نداشت
    تا اینکه به سزای اعمال خود رسید
    چنگیز- از مزار شریف

    نویسنده: کوشانی شنبه 19 آبان1386 ساعت: 1:52
    این که کاظمی خود فروخته و مزدور بود در ان شکی نیست.کاظمی فعلا مرده است،وخداوند پاک خود می داند با بندگانش چگونه برخورد کند.ولی دوست عزیز اگر راستی آزره هستی لازم نیست خودت را چنگیز بنامی درست است که ما ازره ها ترک مغول هستیم ولی ما در مقابل چنگیز جنگیدیم ومقاومت جانانه کردیم،که خرابی های بامیان تا هنوز نشانه مقاومت قهرمانانه ما است.
    حتی امپراطوری خوارزم شاهی که سراسر ترکستان وافغانستان وایران کنونی واویغورستان یا تورکستان شرقی را نیز زیر سلطه وحکومت خود داشت از غرجستان قهرمان بر خاسته بود.وبه خوارزم شاه غرجه معروف بود.
    ولی ایرانی ها در کتاب های تاریخ شان خوارزم شاه را ایرانی جلوه داده اند ،که این حقیقت ندارد.
    ولی چون صد ها سال است که در منطقه بر ضد تورک مغل ها کار شده وتبلیغ سوءشده نام چنگیز با عکسالعمل بدو منفی مواجه میشود.بنا بر این لازم نیست که خودرا به نام چنگیز بنامی ویا به آن افتخار کنی.
    چون .....ایرانی ها می خواهد تو وملت باستانی وتاریخی ات را بازمانده چنگیز معرفی کند وخود ها را صاحبان اصلی این سرزمین ها.
    در حالیکه افغانستان از هزاران سال پیش یک بخشی از ترکستان بزرگ بوده.وهمین اکنون اقوام ازره اوزبیگ ترکمن اویماق بیات قرقیز مغل قزلباش ودیگر اقوام تورکنژاد زنده گی می کند که اگر احصائیه واقعی گرفته شود تورک نژادان بیش از 50% نفوش این کشور را تشکیل می دهند.بنا بر این به چیز های واقعی تمسک کن.ما اقوام تورک مغل وارثان واقعی تمدن این منطقه هستیم مانند کوشانی ها هفتالیان.خوارزم شاهیان غوری ها غزنوی ها زاولی ها ..وووبنا بر این می توانی به این افتخارات بی شمار افتخار کنی ونام خود را از بین این قهرمانان انتخاب کنی
    .
    نویسنده: Hussainشنبه 19 آبان1386 ساعت: 3:58
    Dear Foryabi ! We are on top of the world from your topic about Hazara Turk and We will never forget you and like you

    نویسنده: شریف بامیانی شنبه 19 آبان1386 ساعت: 11:23
    با سلام خدمت دولت خان ودوستان که در ارتباط با نوشته داکتر صاحب همت اظهار نظر کرده اند.
    من می خواستم بگویم که هزاره بعنوان یک ملت بیدار وبا صلابت حس حقارت و حسادت گروپهای فاشیست وبر تری خواه بر انگیخته است. لذا علیه هزاره به توطه وتهدید می پردازند. وظیفه من شما است که با اگاهی ویگانگی هدفمند در سایه اموزه های بابه و مراد مان مزاری برای جان گرفتن عدالت وبرابری در افغانستان به پیش برویم.
    ما از داکتر صاحب همت هم تشکر می نمایم که به وظیفه قومی وبرادری خود اگاهند وبا دانش وقلم خود از مردم هزاره دفاع می نمایند. که ازبیک وترکمن وایماق و همه مردم وحدت پسند از یک تاریخ وفرهنگ بوده واز یک ارمان حمایت می نمایند.
    خواهش من از دوستان این است که در باره مقاله همت صاحب دقت نموده واظهار نظر کنند
    .
    نویسنده: ولی عالمی شنبه 19 آبان1386 ساعت: 13:38
    با عرض ادب خدمت همه دوستان و به خصوص پژوهشگر فرهمند ورسالتمند آقای دکتر همت فاریابی.من منحیث یک فرد از جامعهء قهرمان ومقاوم هزاره
    از زحمات جناب فاریابی صاحب بی نهایت اظهار امتنان و سپاسگزاری مینمایم؛واینکه جناب ایشان با قلم توانای خود از فداکاری های ملیت شریف هزاره یاد آوری نموده و اراجیف و یاوه گویی های عارف ذره بین را مدلل و مستند با چالش فرا میخواند
    اینرا نباید از نظر دور داشت که این یاوه نویسی عارف ذره بین ها بار اول و یا آخر نخواهد بود؛مردم ما بارها مورد حمله شاهان خون آشام وقلم بدستان مزد یگیر آنها در طول تاریخ قرار گرفته ولی چیزی که برای بقا و سر بلندی مردم عزیز ما مهم و سر نوشت ساز است اینکه ما باید بر علیه اینگونه مظالمت ها یکدسته و یک پارچه متحد و سر بلند باشیم و تا بتوانیم صدای حق طلبانه خویش را بیشتر از بیش رساتر سازیم.ما نمیتوانیم که دقیقآ انگشت اشاره به طرف و یا نهادی مستقیم دراز کنیم که کی و کیها در عقب این اوباشی ها قرار دارد ولی چیزی مسلم آنست که اینگونه تحرکات از طرف جناح های برتری خواه صورت میگرد که آنها اعتقاد عمیق به برتری خواهی نژادی و فاشیزم قبیلوی دارد که هرگز خواهان سربلندی و عزتمندی ملیت های هم سرنوشت و محکوم افغانستان نیست که خود خواهی و انحصار گرایی این اشخاص را در دهه نود میلادی بر همه آشکار است که نتیجه مستقیم آن جنگهای خونین قومی در کابل بود.اکنون شما برای تجربه سری به سایت تول افغان ؛آریانا نت و خاوران بزنید و آنوقت پی خواهید برد که کیها در پی پخش اینگونه امراض خود بزرگ بینی استند.ملیت قهرمان ما همچنان مانند گذشته قدم اول را برای اتحادو همبستگی همه اقوام افغانستان برداشته و برمیدارند که بنیانگذار این جنبش ملی شهید بزرگ مزاری بزرگ میباشد.ولی نکته مهم دیگر اینکه ملیت شریف هزاره هرگز صداقت و فداکاری برادران و قومای شریف ازبک و ترکمن اشر را فراموش نکرده و سخت به این دوستی خلل ناپذیر معتقد و پابند است؛چون این دوستی یگانه میراث شهید بزرگ مزاری کبیر است که برای رهروانش به میراث گذاشته که باید از آن پاسداری و حراست گردد
    .
    نویسنده: ع ترکمنییکشنبه 20 آبان1386 ساعت: 0:25دوستان سلام.
    من اولآ سالروز شهادت فرزند صادق هزاره و قهرمان جوان ملت(خالق شهید)ره بتمام آزادیخواهان و عدالتخواهان بخصوص ملت قهرمان پرور هزاره تسلیت میگویم.
    جای بسیار خوشیست که امروزه نسل جوان هزاره به مسئولیتهایشان در برابر ملت و مردم خود پی برده اند و جوانان روشنفکر ما چون (برادر فارابی) و امثالشان که از پرتلاشترین و آگاه ترین جوان هزاره هستند با تلاشهای مداوم خود آنچه که حقیقت است ره به مردم ابلاغ میکنند و برای روشن کردن اذهان مردم از هنر و دانش خود استفاده میکنند که قابل تقدیر است.
    هزاره ستیزان هر انچه از دست شان آمد برای از بین بردن هزاره دریغ نکردند و همه راه کارها ره برای حذف موجودیت هزاره بکار بردند,اما ملت صبور و سختکوش هزاره با تحمل کمرشکن ترین شرایط و سپری نمودن سخت ترین روزها و فدا نمودن بهترین و رشیدترین فرزندان خود به جهان اثبات نمودند که ملت هزاره دست از عدالتخواهی و مقابله با اپارتایت و فاشیستی برنخواهد داشت و قتلعام و تحریم نمیتواند جلوی پیشرفت جوانان هزاره ره بگیرد.
    آقای(عارف زره بین) باید بداند که نمیتواند با کورگرفتن چشمان خود فکر کنند که دیگران هم نمیبینند. حقیقت های تارخی و امروزی بیانگر واقعیتهایست که تمام اقوام و ملیتها ره از چلوصاف امتحان گذرانده است.کلتور,فرهنگ,صداقت,منطقی بودن هر ملتی ره میتوان از عملکردشان پیداکرد.شما خود شاهد تمام وضعیت و شرایط امروزی کشور و جامعه هستید که خود بیانگر صداقت در گفتار و اعمالشان است.
    هزاره ها با صداقت و دلسوزی که به کشور و مردمش دارند در طول تارخ نه کشور ره به حراج کشیده و نه از شرق و غرب ره برای اشغال کشور دعوت نموده اند و نه کسی ره بجرم متعلق بودن به قومی قتلعام نموده اند.بلکه همیشه بخاطر وحدت ملی و همزیستی با همه اقوام ساکن در کشور از حق خود گذشته اند.
    (من امیدوارم آقای زره بین با دیدن اعمال دیگران توسط زره بین یکبار بدون زره بین به خود هم نگاه کند شاید چیزهای ره که با زره بین بوجود دیگران میبیند با چشمان عادی در وجود خود خواهد دید
    ).
    نویسنده: آتیلایکشنبه 20 آبان1386 ساعت: 0:49
    با سلام وتشکر از دوست وبرادر عزیز وهم خون ما محترم همت فاریابی وباقی دوستان نظر دهنده!
    مقالات جالب وخواندنی وتحقیقی وآکادمیک جناب فاریابی وجناب شهرانی را می خوانم و از مطالب شان بهره می برم.
    از صمیم قلب از هردوی این جنابان تشکر وقدر دانی می نمایم.
    ما تورک ومغل نژادان باید فعالیت وهمبستگی ملی خویش را چند برابر بسازیم،چون از سیصد سال به اینطرف نسل ونژاد ما که زمان حاکم شرق وغرب عالم بود به یک انحطاط فکری وتمدنی مواجه شده اگر چه که رفته رفته می رویم که مجد وعظمت گذشته را بدست بیاوریم ولی مخصوصا در افغانستان به فعالیت ها وآگاهی بخشی های زیاد نیاز داریم.
    اگر تمدن وحکومت های هزاران سال گذشته این سرزمین ها واطرافش را به مطالعه بگیریم ما وارثان واقعی این تمدن وشکوه تاریخی هستیم.چه کسی غیر از اقوام غیور تورک می تواند خودرا کوشانی یا خوارزم شاهی یا غوری وغزنوی بداند.پشتون ها کوشش دارند بعضی از نویسنده گان شان که خودرا کوشانی و باقی مانده تمدن های گذشته معرفی کنند که سند خودرا چند کلمه تورکی مغولی مانند جرگه ولوس واز این نوع کلمات بیاورند وخودرا به تمدن کوشانی ودیگر جکومت ها واقوام گذشته بچسپانند.ولی بیائید کمی واقع نگرانه تر بیاندیشیم!چه کسی غیر از ما می تواند کوشانی وغوری وغزنوی باشد؟؟؟
    جنبش تورک نژادان در تمام منطقه جان وتوان تازه یی گرفته ترکیه امروز در تمتم جهان اسلام نمونه پیشرفت ونظم تلقی می شودودر راه تبدیل شدن بعنوان الگوی تمام جهان اسلام است.بعد از سقوط شوروی سابق قدرت های خان نشین های سابق ترکستان در اذهان زنده میشود وامروز قزاقستان واوزبیکستان پیشروان قافله تمدن در این منطقه هستند وهر روز بر توان وپیشرفت شان افزوده میشود.
    در افغانستان نیز چهار قوم بزرگ تورک نژاد وجود دارد که با اتحاد ودور هم جمع شدن می تواند سرنوشت افغانستان را به طرف مثبت وپیشرفت وصلح تغیر بدهد
    .
    نویسنده: آتیلایکشنبه 20 آبان1386 ساعت: 0:51به ادامه!
    اقوام بزرگی مانند اوزبیگ ها تورکمن ها آزره ها واویماق ها،اگر چه اقوام دیگری مانند بیات ها قرقیز های بدخشان وقزلباش ها ومغول های هرات نیز برادران هم خون وهم نژاد وهم سرنوشت ما هستند که ما باید آنها را نیز در جمع خود داشته باشیم.ولی اتحاد آزره ها اویماق ها اوزبیگ ها وتورکمن ها حیاتی وسرنوشت ساز است.وما نسل تحصیل کرده تورکنژادان باید این هدف مقدس را تعقیب کنیم واین اقوام برادر وهم خون وهم سرنوشت را متحد ویکپارچه بسازیم
    ( تاكه آغاز وحدت ملی تمام اقوام افغانستان را شكل داده باشيم ).
    به امید اتحاد چزره اوزبیگ تورکمن واویماق وباقی اقوام تورک ومغل
    بخاطر ايجاد وحدت ملی تمام مردم افغانستان
    .
    نویسنده: اتیلایکشنبه 20 آبان1386 ساعت: 0:56
    با عرض معذرت،کلمه آزره درست است
    !
    نویسنده: هزارهچهارشنبه 23 آبان1386 ساعت: 22:5
    با عرض ادب خدمت همه دوستان و به خصوص پژوهشگر آقای دکتر همت فاریابی

    نویسنده: علی هوشمندجمعه 25 آبان1386 ساعت: 1:29
    با سلام وعرض ادب!
    ضمن تشکر از لطف اقای ضیایی مدیر وبلاگ کاتب هزاره که لینک وبلاگ زمین داور را نیز درلیست لینک های تان قرار داده اید.
    اینک با آدرس نو در خدمت دوستان وخواننده گان گرامی هستم.اگرچه بعلت مصروفیت بیش از حد مجال نوشتن نیست.ولی کوشش می شود در حد توان ووقت چیزی برای خواندن در وبلاگ قرار گیرد.
    ضمن تشکر مجدد خواهشمندم آدرس جدید را درلیست قرار دهید.
    درضمن از مقاله جناب محترم همت فاریابی کمال استفاده را بردم.امید است که قلم بدستان دیگر جامعه نیز دست بکار شوند وجواب این شئونیست ها وتر سو را بدهند ،که همیشه بانام های مستعار می نویسند وبه نفاق واختلاف دامن می زنند.ولی این سبک مغزان بدانند از این مکر ها وحیله های روباه صفتانه هیچ نفع وعایدی نخواهند داشت جز اینکه با تیشه به پای لنگ خود ها بزنند واین پای لنگ را لنگ تر کنند.امید است که نفاق اندازازان رذل وبی هویت به هوش آیند ودر اینده این خطا را تکرار نکنند.وب سایت پست الکترونیک

    نویسنده: دكتور همت فاريابیپنجشنبه 15 آذر1386 ساعت: 16:6
    دوستان و عزيزان تورك ازره ، اميدوارم كه سلام من را بپذيريد .
    ازينكه از نظريات من نسبت به تورك های حماسه آفرين هزاره پشتيبانی كرده ايد باعث قوت قلبم گرديد و من به شما و تمامی تورك های افغانستان و هر آن شهروند ( چه تورك ، چه تاجيك و چه پشتون ) كه هويت همديگر را صادقانه ميپذيرند و وفادار به ايجاد ملت و مدنيت در كشور هستند ، افتخار ميكنم و جواب ما تورك تبار ها در طول تاريخ با ديگران صادقانه بوده است و از ديگران همين توقع را داريم كه با ما صادق باشند . ازينكه من بعداز دير زمانی به پيامهای منتشره شما لبيك ميگويم معذورم بداريد ، زيراكه رسيدگی به موقع به تمام سايت های عزيزان نسبت تراكم بعضی وجايب غير منتظره تا حدودی دشوار است .
    به هرحال من خوشبخت هستم كه نامه های پرلطف و نظريات ذيقيمت شما را مطالعه كردم .
    به اميد بيداری و تلاشهای خستگی ناپذير شما در راستای سربلندی مردم زحمتكش افغانستان
    خدمتگار شما
    همت فاريابی وب سایت پست الکترونیک

    Geen opmerkingen:

  • بازگشت به صفحه اصلی
  •